ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند
سرخط خبرها

وسوسه ۴۰ میلیونی با ارز‌های بی پشتوانه

  • کد خبر: ۸۸۴۶۵
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
وسوسه ۴۰ میلیونی با ارز‌های بی پشتوانه
زن جوان با توهم یک‌شبه پولدار شدن همه زندگی اش را فروخت و در چاه رمز ارز‌های دیجیتالی سقوط کرد.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

پرده اول: یک داستان تکراری

خودش معتقد بود که راه را درست رفته است فقط بلد نبوده تا از برکه صفرو یک‌های سایبری شاه ماهی شکار کند. به قول خودش دوستان و اقوامش همه در این راه چند میلیون بی ارزش گذاشته و بعد از چند ماه سود‌های میلیاردی به چنگ آورده اند، اما زمانه با او ساز نبوده و زمینش زده است.‌

می‌گفت شوهرش دچار بیماری ام اس است و برای به دست آوردن سود سرشار ماهیانه ۴۰ میلیون تومان همه داروندارش را فروخته است. در مقابل نیز پول‌های بی زبان در حساب فردی جا خوش می‌کنند که در اقدامی غیر کارشناسی صرف خرید رمزارز‌های دیجیتالی بی پشتوانه می‌شوند و این یعنی همه آن اسکناس با بنزین به آتش کشیده شوند.

دستش به هیچ جا بند نبود. نه خانه‌ای برایش مانده بود و نه سرمایه‌ای که بتواند آینده زندگی اش را بسازد. همچون ماست فروشی که کشکول ماست از روی سرش فرو ریزد و سر و وضعش را آلوده کند، پرده خیالاتش با سوز شدن پول‌های بی زبان پاره شد.
حالا دست به دامن کارشناسان پلیس فتای مرکز استان شده بود تا شاید آن‌ها بتوانند کاری برایش انجام دهند.

پرده دوم: پولی برایم نمانده است

ردش را در کرج گرفته بودند. ظاهرا کارش همین بود. طعمه هایش را ابتدا در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های بازاریابی شبکه‌ای عضو می‌کرد و بعد از ۲ ماه پرداخت سود خوب، آن‌ها را برای سرمایه گذاری کلان‌تر وسوسه می‌کرد.
۴۱ ساله است و سابقه کیفری ندارد. می‌گفت روحش هم خبر نداشته که ارز‌های دیجیتالی بدون پشتوانه و تقلبی هستند. همه پول‌های بی زبان یکی از اعضای گروهش را آتش زده بود و حالا پشیمان از کرده اش، در مقابل افسر تحقیق پرونده و شاکی ایستاده بود.

پرده سوم: فریب

زن جوان به افسر تحقیق پرونده اش گفت که با اعتماد به پسر برادر همسرش به میدان بازاریابی‌های شبکه‌ای وارد شده و در همان اول کار ۲ میلیون تومان سرمایه گذاری کرده است. بعد از دریافت سودی ناچیز وارد مرحله دوم شده و این بار ۱۰ میلیون تومان خود را برای خرید و فروش محصولات سلولزی و آرایشی بهداشتی سرمایه گذاری می‌کند. ۲ ماه از این ماجرا می‌گذرد و بیش از ۱۰ درصد سود به دست می‌آورد. با پیشنهاد سرشبکه اش و سود سرشار ماهیانه حدود ۴۰ میلیون تومان وسوسه می‌شود و در اقدامی غیرکارشناسی خانه اش را به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان می‌فروشد.

پول‌هایی که قرار بود آرامش را برای او و شوهر بیمارش در پی داشته باشد یک شبه دود شد و به آسمان رفت. وقتی فهمید که ۲ ضربدر ۲ سرشبکه گروه ۴ نشده است و تنها سرمایه اش در یکی از چاه‌های سایبری سوز شده، ابتدا از او خواست تا پول هایش را بازگرداند، اما این فرد مدعی شد که هیچ نقشی در این باره نداشته است. تا اینکه شاکی ابتدا به دادسرای مشهد و سپس با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی هدایت می‌شود.

پرده آخر: روایت پلیس

روز گذشته رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با اشاره به جزئیات این پرونده، گفت: متهم اصلی در زمینه بازاریابی‌های شبکه‌ای فعالیت دارد که از طریق یکی از گروه‌های اجتماعی در تلگرام با شاکی آشنا شده است. متهم که در شهرستان کرج ساکن است با چرب زبانی و وعده و وعید دادن‌های وسوسه کنند شاکی را مجاب به سرمایه گذاری در این گروه می‌کند.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: متهم پس از ۲ ماه پرداخت سود ۱۰ درصدی در قبال سرمایه گذاری ۱۲ میلیون تومانی و بازگشت اصل سرمایه مال باخته، او را مجاب می‌کند تا در زمینه خرید رمزارز‌های دیجیتالی سرمایه گذاری کند. سود ۱۰ درصد ماهیانه و افزایش نرخ رمزارز‌ها شاکی را وسوسه می‌کند و او هم زندگی را فروخته و به متهم تحویل می‌دهد. متهم نیز با خریدرمز ارز‌های بدون پشتوانه و تقلبی همه سرمایه شاکی را می‌بازد.
این مقام ارشد پلیس فتای استان خراسان رضوی ادامه داد: متهم پس از اقرار صریح به جرمش مدعی شد که وضعیت اقتصادی روبه راهی ندارد و نمی‌تواند پول‌های سوز شده شاکی را بازگرداند. در مقابل پروند پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->